Kiire põige Haapsallu! Ehk mõtteid toredaks nädalavahetuseks kodumaal!

Eelmisel nädalal küsisin teilt, mida ma Haapsalus teha võiksin ja sain hulga häid soovitusi. Nüüd on mul tore nädalavahetus juba seljataga ja saan teiegagi oma muljeid jagada.

Meie oma neljajalgse sõbra tõttu teadsime, et saame ära olla vaid ühe öö. Olgugi, et temaga jäi keegi koju, siis peale Praha reisi ei tihka me teda väga kauaks “üksi” koju jätta. Ta on nimelt suur sülesõltlane ja ilma mõnusa sületa, kus silma looja lasta, satub ta natukene kurvameelsesse meeleseisundisse ja sellest on kahju.  Meie Norra reisi ajaks läheb ta minu vanemate juurde ja seal on neid sülesid ja paitavaid käsi küll ja veel! Sest noh peale viimast reisi kolis Sid omal tahtel meie magamistuppa öid veetma, omistas ühe tugitooli ja niipea, kui ta kõrv hambaharja kõlksu kuuleb, tormab ta oma toolile magama. Sid on juba peaaegu 10 aastane ja sellised teguviisid on mu armsale vanurkoerale suuresti lubatud just ta eakuse tõttu.

Igatahes. Laupäeval panime autole vurina sisse, sõime Reval Cafe’s hommikusööki ja sõitsimegi Haapsalu poole. Haapsalus teadsin, et pean külastama kohemaid kahte kohta- Antiigiladu aadressidel Jalaka 78 ja Lihula mnt. 27a. Esimene neist oli avatud kella kolmeni ja teine neljani. Mainin ära, et kui oled rohkem aksessuaaride jahil, siis on hea Jalaka tänava pood. Mööbligurmaanidele on aga Lihula mnt. suur ladu. Mina sain Antiigilaost kolm pilti ja ühe puust jalatsivormi ja seda kõike -50% soodustusega ja kui mul nii külm poleks olnud, oleks ehk rohkem ringi seigelnud ja aardeid leidnud. Aga kui ma arvasin, et selles poes külm on, siis hoia-ja-keela. Teises ma lausa jäätusin ja piirdusin kiire ringiga. Eks meil seda mööblit juba on ka..

Seda kus ööbida, valisime me hoolikalt. Nimelt..kui juba kuskile minna, siis on tore, kui su sihtkoht on natukene ilusam kui su enda kodu või vähemalt samaväärne. Nii veetsime meie oma öö Hapsal Dietrich Apartmentsis, korteris nr. 2 ja see oli nii mõnus! Korteris oli kõik detailideni hästi läbi mõeldud ja polnud ühtegi “las olla” asja, mis tihti isegi viie tärni hotellides silma riivata võivad. Lisaks, ilmselgelt, oli seal üsna mitu kodust detaili Woolishi pleedide, kontinentaalvoodi ja puidust detailide näol.

Mulle väga meeldis meie korteri põrand- puidust ja imeväikeses kalasaba mustris. Korterile lisasid hubasust erinevad tekstiilist detailid nagu armas vaibake, linane voodikate, villased pleedid ja linased kardinad, millel Haapsalu pitsist ääred.

Korter oli ise pisike, kuid hästi läbimõeldud. R, kes suur “väikeste elamiste” fänn, kogus seal ideid ja inspiratsiooni ning kiitis heaks kõik mida nägi. Ja polekski saanud teisti. Sest kui tuled tunniselt autosõidult, õues on jahe ja astud sisse pisikesse, armsasse sooja ja hästi lõhnavasse korterisse keset ülimuinasjutulikku Haapsalu linna, siis..ongi kõik emotsioonid positiivsed!

Lisaks meeldisid mulle jõululikud detailid, mida oli täpselt nii palju ja nii vähe kui vaja. Advendiküünal aknalaual ja vaasikaunistus köögilaual. Natukene jõululikkust lisasid ka puidust redeli küljes olevad valguspallikesed.

Küll aga ei kavatsenud me tervet õhtut oma “uues kodus” veeta vaid võtsime mu lugejate nõu kuulda ja istusime hetkekeseks Müüriääre kohvikusse, kus ma sõin ära väga-väga hea banaanikoogi lõigu, jõin lattet ning hiljem klaasi Rieslingut. R mekkis aga Haapsalu kohalikku õlut ja proovis nende trühvlikooki. Maitsed olid head, aga teenindus selles kohvikus veel parem! Oli mõnus veeta aega kohakeses, mille teenindaja päikest ja häid sõnu täis. Oleksime ehk kauemakski jäänud, aga meid ootasid ees veel mõned tegemist nõudvad asjad.

FOLK pood oli lahe ja eriline selle poolest, et lisaks Eesti disainile, müüsid nad ka Läti disainerite töid. Oli tore näha ühte küünalt, mille meie Riiast kohalikus keeles soetasime, ka eesti keelsena. Lisaks jäid mulle silma villast mantlid ja pildid lastetuppa, aga me kaua ei julgenud vaadata, sest tundus, et müüja kartis, et me midagi tasku pistame.

FOLK poel pidi olema ka jõululaat, aga kui meie õigesse kohta jõudsime, kõvasti enne nelja, siis polnud seal hoovis enam mitte kedagi. Ju siis pidi rahvavähesuse tõttu varem sulgema ja sellest oli meil kahju.

Siis külastasime me poodi Ringiääres, mis varem asus natukene teises kohas. Ka see poeke oli täis toredat käsitööd ja muid skandinaavialikke detaile. Lisaks tundus, et nad õmblevad ja teevad midagi ka kohapeal.

Kui aeg nii kaugele lendas, poed nähtud ja jalutuskäigud tehtud ja aeg õhtusööki süüa, siis läksime me Hapsal Dietrichi, mis asub samas majas kus korterikenegi. Olime sellest palju kuulnud ja ka lugejad soovitasid just seal süüa. Me ei pidanud kahetsema, sest mu spinati pelmeenid ja R’i vasikalihalõigud olid tõesti head! Pearoana võtsime seapõse peedirisottoga ja selles me õigenatukene pettusime. Risotto oli nimelt pisut kõvaks jäänud ja ei olnud hambakese all kuigi hea. Kui teenindaja küsis “kuidas maitsesb?”, siis ma nii vastasin ka, aga sellega asi piirdus. See pani mind mõtlema, et..miks nad siis üldse küsivad. Ehk “jutu jätkuks”, kuigi juttu ju edasi ei jätkunud.

Koht ise oli väga armas koos piltidega seinal nendest, kes seal kunagi kohvikut pidasid ja töötasid. Lisa rõõmu pakkusid taaskord pisikesed detailid- rippuvad piparkoogid, huvitavad lambid, jõuluehted.

Peale seda jalutasime me Konsumisse, kust ma mõned Eesti uued limonaadid ja Jamie ajakirja ostsin ja oligi aeg oma tuppa minna, Telia filmiriiulist filmi vaadata ja magama jääda.

Ma teadsin täpselt, mis ma hommikul teen! Peale pesemist tõmbasin jope selga, haarasin raha ühes ja läksin nagu “üks õige väikelinlane” naabermajas asuvasse Müüriääre pagariärisse värskeid saiakesi ostma. Hinnad olid nii sõbralikud, et süda tahtis välja hüpata. Mõnus, pehme kaneelisai vaid 1.- ja sama pehme, suus sulav croissant sama raha eest.

Oli nii mõnus oma hästilõhnavas ja hubases korterikeses saiakesi süüa ja oma mõttest “kiirelt Haapsallu põigata” rõõmu tunda. See oli tõesti hea idee!

Küll aga ei soovinud me kohe suunda kodu poole võtta ja põikasime läbi Noarootsist, kus R oma “nooruspõlve” meenutas ja vanu radu näitas. Kas teadsid, et Noarootsis on kõik kakskeelne ja teine keel on just Rootsi keel. Sealses koolis õpetatakse Rootsi keelt ja suur osa elanikkonnast kasutab seda niisamuti.

Lisaks käisime ka Dirhamis, kus oli mõnus Dirhami Kalakohvik. Kuna minu kõht oli ikka veel täitsa täis, siis piirdusin puraviku supiga. R sõi aga lõhe, nagu kalarestoranis ikka kombeks.

Ja siis..siis läksime me koju! Ja mõtlesime, et tuleb selliseid mikrovisiite tihedamini ette võtta.

Loodan, et keegi sai siit häid mõtteid, miks Haapsalu külastada, kus ööbida ja kus süüa. Ja tänan kõiki, kes mulle soovitusi saatsid! Mis-ma-ilma-teieta-teeksin! JA tervitan kõiki neid, kes selles muinasjutulises linnas koguaeg elada saavad!

Share:

9 Comments

1. 20/12/2016 / 12:29

Niii mõnus postitus ja tekitas kohe hirmsat isu taas Haapsalu avastada! Häbi küll tunnistada, kuid avastasin selle linnakese võlu esimest korda alles sel suvel 🙂

2. 22/12/2016 / 19:09

Täiega äge, et teile meeldis! Aga Folk muidu ongi Läti disaini pood, üks Läti pere peab. Kas seal Eesti disaini üldse on? Ma pole nagu täheldanud…

22/12/2016 / 19:17

On. Ööloom ja mideer on esimesed mis meelde tulevad.

• 22/12/2016 / 19:30

Oh, ma ei teadnudki. Siis nad on laiendanud tootevalikut. Eriti hea! Mulle seal väga meeldib.. Ehte tn, peatänavalt nurga taga on tegelt veel üks Saksa asjade poeke ka kust saab päris ägedaid puust mängukaid jms. Klassikalisi Saksa maiustusi, mida lapsepõlves humanitaarabiga sai 😀

22/12/2016 / 19:32

Jätan meelde, sest suvel tuleme kindlapeale tagasi ☺ muud soovitused ka teretulnud! Salakohvikud, kui neid on ☺️

• 22/12/2016 / 19:40

Mulle meeldib üks natuke veider kohvik – taimetoidukohvik Beguta, mis on ka peatänavalt nurga taga, aga seda tänavat mööda mis tuletõrjemaja juurest läheb. Üleni tugevalt roosas majas. Muidu ma pole eriline vegan, aga seal ei miskipärast meeldib. Seal on buffee, et tõstad ise igasugu eri asju ja maksad taldriku eest. Pigem lõunapakkumine kui restoran. Ja suviti on mu suur lemmik Wiigi kohvik, see polegi talvel lahti. Ma lausa ootan erutusega iga aasta suve algust, et nende uut menüüd näha!

22/12/2016 / 19:43

Aitäh 🙂 kirjutasin ülesse!

3. Ingrid
    27/12/2016 / 15:36

Hei! Vahva blogi sul, jätka kirjutamist! 🙂 Mul on küsimus Haapsalu külaliskorteris oleva voodi kohta – olen sellist raudvoodit pikalt otsinud, kas see oli raudvoodi või voodi+ selline peats? Kui sul on selle kohta rohkem infot/arvamusi mugavuse kohta, oleksin tänulik! Ingrid

03/01/2017 / 15:39

Hei! See raudosa oli eraldi ja mitte osa voodist.